Sunday, January 13, 2008

Harry Potter si reprezentarile lui























Ma gandesc sa initiez cateva articole cu lucruri pe care le descopar cu uimire (uneori cautand alte lucruri). Puteti adauga si voi orice credeti ca ar fi interesant pentru grup.

Revenind la ce vroiam sa va arat, sunt convinsa ca toti ati vazut copertile seriei Harry Potter. Eu ma intrebam cine e cea care a ilustrat coperta si, cautand-o pe internet, i-am gasit site-ul.
Mary GrandPre este profesor la o universitate americana si se pare ca are
la fel de mult succes cu toate genurile de ilustratie pe care le practica.
Copertile cartilor aparute la noi, aceleasi cu cele folosite in America si ilustrate de ea nu sunt singurele variante puse in circulatie. Ca o comparatie, am mai cautat si alte coperti folosite in alte tari. Mi-am dat seama ca exista foarte multe variante si ca
Harry Potter arata altfel in aproape fiecare tara in care a ajuns.
Anglia
Franta
Italia
Germania
Cea din Germania credeam ca este cea "adevarata" deoarece a fost prima si singura varianta vazuta/citita o lunga perioada dupa aparitia primului volum. Poate acesta este motivul pentru care-mi place cel mai mult. Va pun aici link-uri si la alte coperti aparute la ei.

No comments: